Search This Blog

19.8.10

SDMC(dulu SJMC) yang kuagungkan suatu masa dahulu

Ok. Cerita nih dalam diri aku dah basi. Orang kata, tak baik mengaibkan orang. Tapi, ini berkaitan service di Malaysia, so aku rasa wajar untuk dikeutarakan di sini.



Ok, memang salah aku kalau aku buat Appointment dalam Waiting List. Maksudnya, aku kena tunggu lah bila ada orang yang xdtg untuk jumpa doc lg, so masa tu lah turn aku.

Ceritanya macam nih. Aku datang pukul 8:30 pagi. Aku tabahkan diri mengeheret Yuni bangun pagi tau. Amek nombor and dah daftar semua. Rasa macam Doc xdtg lg, so aku pon pergi lah breakfast kat Cafeteria dia. Dengan membawa Yuni yg berumur 15 bulan masa tuh... susah la jugak. Hati budak, asyik nak ikut selera sendiri jer berlari sana sini. *sigh*

So, kire aku berusaha juga lah, kan. Dapat breakfast dengan tenang, walaupun you know hospital food.... Healthy and xsedap.

Dah habis breakfast, pukul 9:00am, doc xdtg lagi. Yuni dah resah... nak kesana sini... Serious, aku sorang layan sangat penat. Tak nak duduk diam. Sebok tgk baby orang lain dalam stroller lah itulah ini lah. Tunggu lagi....

Pukul 10am baru Doc datang tuh!!! Ok, aku xsalahkan Doc, maybe dia ade Operation ke semalam. Sebab pengalaman aku dgn Dr. Delaila memang macam tuh. kalau Sabtu dia lambat, maknanya the night before ader la labour tuh. Tp, Paed?? Takkan ada Emergency kot? Ok. Fine. Aku maafkan kamu Dr. Ali Azman.

So, aku pon nak menenangkan Yuni yang semakin resah nih, bawak dia dok tgk gambar sana sini. Last2 dia berminat nak main switch lampu. Shouganai, aku pon dokong dia dan bagi dia main. ok, aku monitor tau. Rasa macam lama sangat aku alih suruh dia main benda lain.

Pastuh, out of no where, this Nurse nih datang. Dia kata kat Yuni dengan suara agak2 manja,

"Adik, Jangan main switch lampu nih"

Of course, budak 15 bulan mana paham. Anyway, aku tgh monitor dia, so selamat ape. Yang ko sebok apesal? Masa tuh aku xderlah emo ape2/ balas apa2 kat Nurse tuh. Tapi, lepas tuh, Yuni yang xpaham maksud peganglah switch tuh lg (reminder: Aku tgh dokong Yuni + Monitor nih)

Boleh tak dia pukul tangan Yuni depan aku!

Oh, Marah la nih... Tp, control lg..... Lepas tuh pukul 10:30am aku xtahan. Aku blah jer tepon laki aku tolong dtg amek pastuh blah xinform sesiapa. *Geram*

Ok, Apesal ko tak cakap direct dengan aku;

"Akak, bahaya bagi anak main dengan switch nih" or
"Akak, boleh tak jgn bagi anak akak main switch ni? Mengganggu pesakit lain"

Yang ko pergi lepaskan geram ko/ emo ko problem kat rumah ke kat anak aku?!!

Ok, Maybe orang kata, "Bukannya dia pukul kuat sangat pon... Sikit aje"

Hello?? Cube kalau orang yang tidak dikenali pukul2 anak ko... Hey, anak 15 bulan pon aku xpernah pukul lg taaaaaaauuuuu... Dia dalam proses pembelajaran lah, Hello?? Tak belajar kat sekolah Nurse ke??? Isk... biler cerita balik makin meluap2 plak aku... Sabar... Sabar...

Sebenarnya aku xplan pon nak cerita incident ini, Orang pertama aku cerita is Hubby... Kedua... Didie-chan (President YFC) & Kotomi-san (Ahli YFC).

Itulah cerita berkenaan Service yang konon dulu aku agung2kan si SDMC nih. Dekat lah, Facility bagus lah... Doc baguslah... Aku lupe plak yang ade Nurse2 yang suke tuang Nila kat Susu yang Sebelanga tuh... 


Aku harap, berjaga2 lah kita, jangan asyik nak menyanjung tinggi sangat makhluk2 Allah nih... Not perfect. Nak sanjung, tuh sanjung Allah, Rasulullah...

Sekian.

P/S: Kalau Servis Swasta macam nih, padanlah Kerajaan lg teruk... Oooppss... (Jangan ban saya yer..)

2 comments:

Ninie said...

Dr. Ali Azman turns out to be my ex-housemates father, ngeeeeeee...

fieza said...

Oh, dear...

Me and your father, unseparatable? hehe Pasti ada kaitan sampai sekarang? (haha, dulu bukan ada kaitan pon.. Admirer jer)

Although Dr. Ali Azman dah tua (buka mata pon macam susah), tp he is still a good doctor. Despite his nurse. huh.. hehe