Search This Blog

27.3.11

Macam-macam

Dulu masa aku kat Nihon, aku pernah dpt komen kat blog yg marah2 kat entry aku psl Japanese artist. Gambar artis tuh masa tuh, bukan menjolok mata pon, cuma the artist was a guy with a bit of long hair. Marah betul si Anoynamus tuh! Macam-macam dia kata; dengan kata-kata yang agak kesat plak tuh.

Carik punye carik, tak jauh mana pon.. Ada member aku kenal. Heh. What a small world. Actually, tak small pon. Guy ni kat U.S, tak ingat state mana.

Masa tuh aku xkental.. Baru kena ludah sket dah kecut... Hihihi terus close down blog, padahal masa tuh blog tuh digunakan untuk update daily life with friends kat malaysia.

But skarang tak takut dah.. Sebab dah belajar banyak tentang dunia virtual. Bukan banyak pon.. Sikit jer..

So, anyway.. Dulu aku ada tulis my dis-satisfaction about cs(customer service) kat macam2 kedai/company etc.
Kadang2 tulis dlm keadaan emotional, kadang2 tidak. Bila emotional tuh banyak la sarcastic words, kan... And sometimes bila orang baca, macam2 perception. Baik buruk, kita kena hormat. Both.

Then ada emo anoynamus lg komen kat previous post. Kali ini aku xkesah. Sbb memang service kat malaysia agak suck. Tak perlu aku tegak2kan lg, sbb mmg dah tegak pon. Adakah aku racist? You cannot judge by just 1 dissatisfaction post. Sedap2 je tulis! Takpe, nnt aku delete. Kah kah kah.

Face it lah.. Bukannya aku nak memorak perandakan keadaan. Tp, setiap race akan ada sedikit racist. Tepuk dada tanya hati. Tidakkah kamu akan suka bercakap dengan orang yang memahami bahasa kamu? Lumrah hidup, mencari keserasian. So?

Mungkin if the guy yg xlayan aku tuh diberikan customer service training yang secukupnya, mungkin dia akan layan aku lebih bagus dan takdelah aku buat assumptions yang dia tak layan aku sbb aku xpandai berbahasa cina.. Hmmm..

Sebenarnya, kalu aku assume yang attire aku masa tuh tak melambangkan aku ada duit, boleh jadi jugak. Ye lah, Subang Parade tuh mcm warung blakang rumah je pon. Pakaian selekeh, mungkin menyebabkan dia tak layan aku seperti uncle yang pakai name tag berlambang syarikat di atas Genting Highlands tu.

But, kalau disebabkan pakaian, aku dapat layanan mcm tuh... Aku boleh ckp aku dah pernah merasa layanan teruk dari semua bangsa. Lumrah hidup, pandang pada duit dan harta. Small matter. Sad, but nothing new.

May I correct the statement, "Melayu will always be Melayu"? Sekarang Melayu dah mcm orang putih ok. Cina India pon dah jadi mcm orang putih. Move on laaa..

Anoynamus, jgn kecik ati ya.. Kalu tak suka, jgn baca dah tau.. Hihihi..

Ijou!

No comments: