Search This Blog

There was an error in this gadget

12.5.10

Isi hati ini

Maaf ye kepada sesiapa yang tidak dapat membaca entry sebelum ini, sebab saya sedikit emos dengan kehidupan dan tragedi2 harian maka saya lebih selesa menyuarakan kebingungan itu dalam Bahasa Jepun.

Tiada satu manuasia pon dalam dunia nih yang PERFECT. Setiap manusia buat kesilapan dari semasa ke semasa. Even Dato' Siti pon xdapat nak puaskan hati semua orang dengan mengahwini Dato' K
Samelah dengan aku. Bukannye nak cakap aku kawin ngan Dato' K, tapi, aku tak dapat nak puaskan hati semua orang termasuklah, keluarga dan juga rakan-rakan. Aku bakal menghampakan hati seorang pakcik dalam masa terdekat dan mungkin Boss juga. Tapi, keputusan ini aku lakukan demi keluarga. Back to back memang Family First, kan?

At least aku memang nak improve. Dan Improvement itu bukan datang dengan cara berharap pada orang lain... Tetapi, pada usaha sendiri juga. Kita tak patut berharap pada makhluk Allah. Berharap lah pada Allah & USAHA. Aku dah lama berhenti berharap pada orang lain. Memang sekarang aku hanya berharap pada diri sendiri dan usaha diri sendiri. Kalau berharap pada orang lain, nanti termakan budi, termakan hati, terusik perasaan dan macam-macam lagi. Tak sedap hati kalau berharap pada orang lain. Mungkin stress pada orang itu juga, kita tak tahu. Kesimpulannya, Entah lah.

Cepatlah perkhabaran baik itu tiba.
Sekian.

5 comments:

tUtyRAhiZa said...

フィザちゃん、

ガンバレ!!!
自分の好きなことやればいい。。
周りの人にわかってもらわなくてもいい。大事なのは自分で決めたことにガンバって皆にその決心を間違ってないことを見せればいい!!
ユニちゃんのためにもあるよね。
ファイト!ファイト!

fieza said...

Tuty-chan, Arigatou!!

yumyum said...

betul fiza, aku sangat setuju dengan your previous entry.
do what you want , selagi tak menyusahkan org lain, you deserved it.
gambatte mama yuni, im praying for you :)

Anonymous said...

kalo ko tak puas hati dgn org, confront je kat org tu..there are two sides to every story...rather than u leave them dangling..

fieza said...

Tak semestinya the other side akan memahami. Dan kemungkinan both sides akan feel awkward.

I rather leave them dangling.. hehe (Jahat kan?)